How to do it - Frisyr steg för steg


Före


Ta en slinga hår där du vill att flätan ska börja (ta inte för lite hår men det ska vara lagom för att kunna fläta)

-

 Börja fläta en inbakad fläta (intruktion finns på youtube om du inte vet hur du ska göra)


 

Gör inte den inbakade flätan inbakad så länge, vet inte om ni förstår men flätan ska endast vara inbakad en bit och sedan vara flätad löst, man ser på bilderna hur det ska vara.

Gör sedan likadant på andra sidan

Här ser man ganska bra hur det ska se ut

Såhär ska flätan se ut när den är klar, sätt upp den i en toffs så länge

När du är klar ska det alltså vara två flätor på varje sida

Tupera resten av håret lite slarvigt

Borsta löst på det översta håret så att det inte är så rufsigt, men dra inte med borsten genom håret för då går volymen ut igen

Ta sedan ut toffsen...

Och dra bak flätan så att den sitter som du vill ha den, fäst med hårnålar

Såhär ska det se ut när man har satt upp de båda flätorna

Efter, du kan även spraya lite hårspray över frisyren för att det ska hållas fint!

 

Det här är en jättelätt och fin frisyr som tar max 5 minuter att göra. Jag tycker att det är snyggast när man inte flätar så hårt, när jag gjorde så flätade jag ganska löst så att det inte ser för tillfixat ut. Jag hoppas att det är någon som förstår allt det här.. kanske blev lite konstigt men ni får väl säga vad ni tycker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0