Everything I do Is making me more confused

Har så mycket funderingar på allt...vad ska jag göra "när jag blir stor" och allt sånt. Det känns som att det är så lång tid kvar innan jag behöver tänka på nått sånt men det är egentligen bara 2 år nu, tiden går så fort, nästan lite läskigt. Jag har alltid, eller ja inte alltid, men nu de senaste åren velat jobbat med något roligt och då menar jag sådan som har med smink, hår, mode. kläder och allt sånt att göra, jag vill inte sitta på ett kontor någonstans och knappa in siffror, jag vill göra något kreativt, jag vill göra något som jag verkligen är passionerad av något som jag kommer trivas med och något som jag tycker är roligt för stunden, jag kommer med all säkerhet inte vilja hålla på med något sådant i hela livet men jag tror nog att jag kommer tycka det är roligt när jag går ut gymnasiet och jag ska göra allt jag kan för att kunna jobba med något sånt.
För att jag ska orka ta mig igenom gymnasiet nu måste jag nästan börja tänka på sånt här annars känns det som att jag pluggar som en galning för ingenting alls, vaddå, skulle jag kunna få ett roligt jobb? Jag skulle ju aldrig kunna få jobb på någon modetidning eller jobba med något sånt, ja menar varför skulle det hända mig, det är sådan sak som händer andra inte en själv. Men när jag tänker på det så är det kanske värt att försöka iallafall och jag har redan förstått att just inom de kategorierna kanske det inte finns så mycket jobb här i Sverige men en del av mitt mål är faktiskt att komma bort härifrån. Som det ser ut just nu vill jag åka till USA när jag tar studenten och vara där ett år som AuPair samtidigt som jag kanske läser en kurs där, det vore hur kul som helst. Jag förstår att ingen direkt kommer vara intresserad av att läsa det här men just det här inlägget skriver jag för min skull och ingen annans, jag måste få skriva av mig lite. Det här är en sån kväll där jag känner en riktig ångest, varför valde jag inte ett program som har med något inom sånt som intresserar mig att göra, varför valde jag egentligen samhäll? Men samtidigt tänker jag ändå att det var rätt val eftersom att jag inte vet vad jag vill göra och hur länge jag isåfall vill göra det Aja nu ska jag inte babbla mer men jag ville somsagt bara få skriva av mig lite...

Kommentarer
Postat av: patricia

men hjärtat<3 tänk inte så, du måste tro på dig själv, lita på att DU kan göra precis vad du vill! <333

2009-08-29 @ 00:00:09
Postat av: Emelie

Det kommer bli superbra Linda, för du kan välja hur du ska göra! Du valde väl samhäll för att det är en bred linje som öppnar ännu fler dörrar, och som vi pratade om häromdan, efter gymnasiet kan du ju läsa massa kurser inom det området du verkligen gillar! Det kommer gå jättebra, tror jag! :) Pratar sen! <3333

2009-08-29 @ 10:35:34
URL: http://myfashion.devote.se
Postat av: Josefin

Följ dina drömmar! Allting är möjligt bara man vågar drömma om det. Utan är dröm kommer man aldrig få vara med om det. Att jobba för en stor modetidning eller liknade här i Sverige eller varfr inte i ett annat land har du absolut kapasitet att göra. Det finns säkert ett stor företag inom mode som bara väntar på att du ska kliva fram och visa dina drömmar

2009-08-29 @ 20:15:20
URL: http://golfjossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0